Sabtu, 14 Ogos 2010

BILA KEBENARAN DITENTANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

salam
hari ni saya nak post habis-habisan cuz minggu dpan bz skit

ok, skang ni saya nak citer ttng kebenaran yg dtntg
erm, mungkin seringkali kita tgk kan kat masjid, mmng akn penuh pd ari jumaat
ye larh, org lelaki gi semayang jumaat
tapi
betul ke yg suma org lelaki gi semayang jumaat?
pada jumaat yg lpas, saya dgn frenz saya nak prgi library, jadi dri sekolah, kami kena lah melalui pkan, wak2 tu org lelaki tgh semayang jumaat.
dan yg mengejutkan saya ramai sgt org lelaki yg x pergi semayang jumaat!
hampir 90% drpd diorang mrupakan plajar skolah

saya cuba menegur salah satu drpd kmpulan plajar trsebut
tapi, jawapan yg saya trima, amt mengejutkan
" skang ni bulan posa" : lbih kurang cam tu lah jawapan yg saya trima
blom smpat saya mmblsnya, diorang dah brlalu ke kompleks mmbeli-blah
apa kena-mengena bulan posa dgn semayang jumaat?

ada juga sesetgh plajar yg saya tgur blalu smbil menutup muka mereka dgn necktie

itu plajar!yg org tua2 ni x pyh crita larh!
dah larh x pegi semayang, bleh plak lepak kat kompleks tu
mana pegi air muka diorang
diorang spatutnya mnjadi cntoh yg baik kpd plajar2
ni x

cuba bygkan apa yg bngsa laen akn fikir?

so,bagi sapa2 yg rasa diri korang ni trgolong dlm golongan di atas, insafkanlah diri korang
bkn niat saya nak ceritakan keburukan org, nak mengumpat, bukan!
niat saya hanya nak menegur apa yg salah, & mnceritakan tntng hakikat yg sebenarnya
jdi bagi sesapa yg terasa, saya minta maaf sesangat

salam sayang
its better to love ALLAH than love somebody

p/s: peringatan
    skang ni bulan posa , dan xdak lnsung dalil yg mengatakan bahawa pada bulan posa, semayang    
    jumaat cuti, ADA PAHAM????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan